fredag 29 januari 2016

trendkulörer 2016 look alike & Pantone




När Årets färg 2016 presenterades av färginstitutet Pantone blev jag smått snopen. Dels för kombinationen av två färger, men även kulörerna i sig. Pudriga pasteller. Tveksamma i nordisk inredning, men givetvis gångbara sommartid i modebranschen eller i ett sommarhus med snickarglädje, skira spetsgardiner på en glasveranda med korgmöbler. Precis innan jul handstickade jag den här mohairsjalen i trekantsmodell. Och ta mig tusan, nog är det blått alltid och nästan! Den ljuvt rosa trendkulören fick mig osökt att tänka på min dopklänning, gulnad av tiden. Skulle jag ge mig på kamikaze-uppdraget att leta efter tygstycket bland allt bråte på vinden? Jojo, måste bara! Vilken aktivitet, vilka associationer och minnen färger kan framkalla! Voilà!

Tidigare inlägg om Årets färg 2015, 2014 och 2013 finns här!

3 kommentarer:

  1. Jag gillar verkligen årets färger och tycker kombinationen är himla fin. Men å andra sidan har jag pasteller lite här och var hemma hos mig.

    http://annamarialarsson.se/blogg

    SvaraRadera
  2. Amazing blog and very interesting stuff you got here! HD Wallpapers

    SvaraRadera