måndag 11 januari 2016

pall i hall - en ullig & krullig Erik Höglund

Träpall formgiven av glasets mästare Erik Höglund för Boda Trä.

Trolleri, trollera, och wow så bra . . . pallen blev i hallen! En lantlig, låg träpall formgiven av glasets mästare, Erik Höglund för Boda Trä. Något litet, stabilt att sitta och stå på med avlastningsfunktion behövdes till hallen och då var pallen det ultimata valet. Inte riktigt min stil i originalutförande, men när Erik fick hår på toppen blev det pricken över i:et som tillförde möbeln det där lilla extra. Fördelen med fårskinn är att det ligger någorlunda still jämfört med en tygdyna. Förmodligen skulle en tygdyna också förstärka det lantliga utseendet. Nu sitter jag vackert på min lilla Erik och knyter mina vinterkängor och snörar på mig mina pjäxor för vidare färd ut över vita vidder!

Fler inlägg om ulliga krulliga fårskinn i inredningen finns i länkarna - fårskinntvättråd & pälsprydda inredningstips! Fårskinn i cirkelform finns bla att köpa på Rusta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar