onsdag 18 maj 2016

Monthly Makers ruskar om mitt kreativa sinne! - DIY

Embryo till Monhly Makers maj-tema . . . FÄRG.

Monthly Makers månadsutmaningar är verkligen utvecklande, innovativa och bra för mig. De väcker tankar, material och tekniker till liv som ibland legat orörda och bortglömda sedan lång tid tillbaka. Utmaningarna ger mig också möjlighet att prova något helt nytt eller tänka "utanför boxen". En värdefull input där jag tvingas att arbeta målinriktat och fokuserat i ett ramverk, om än väldigt fritt tolkat. Det har visat sig vara väldigt kul att återknyta kontakten med någon teknik, material eller bortglömd idé! Monthly Makers ruskar om mitt sinne! Efter en tids grottande i garngömmor, textilhögar eller annat brukar jag hitta rätt! Den här samlingen av restgarner är embryot till månadens tema FÄRG. Strumpstickorna skvallrar om att det är färgmaxat och stickat på dagordningen, och mer än så avslöjar jag inte. Håll ögonen öppna! Vet själv inte om projektet är genomförbart . . . men hitintills känns det bra! Stort tack, Monthly Makers, för att jag kom i kontakt med Ert kreativa och inspirerande forum! Mer kreativitet är bra, gott folk!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar