fredag 13 maj 2016

balkonginredningen 2016 klar & spaljéknopp av tina hellman

Uppstammad pil i kruka.

Kuddar från Oslo - MIO.

Svart spaljéknopp, Tina Hellman, Sturehofs Krukmakeri.

Här kommer en bildsvit från balkongen i AIK-land. Ett rum som jag vistas mycket i när vädret är på topp. Det är skönt att kunna arbeta utomhus och ljuset är ypperligt för textilarbete. Jag skulle ha svårt att bo balkonglös i storstaden. Ett kul inslag där inredningen växlar i takt med årstiderna också. Där umgås vi, odlar och har det allmänt mysigt. En stämningshöjare med oanade mått! Balkongdörren är helt glasad så även vid dålig väderlek ser jag ut över uterummet och naturen blir ett med bostaden. I krukan med stammad pil står en svart spaljéknopp i keramik på ett armeringsjärn som dekoration. Formgiven och tillverkad av Tina Hellman, Sjövillan, på Sturehofs Krukmakeri. Gör gärna en utflykt dit! Det är snyggt att få lite höjd i inredningen framför allt om övrigt möblemang är relativt lågt. Ett medvetet val eftersom det skapar mer rymd och för att undkomma sydvästvindarna när det friskar i. Svarta plastbyttor för förvaring av kuddar, plädar och alla andra sommarprylar som kan behövas för balkonghänget. Nu ska jag sätta mig under parasollerna i mitt paradis och tråckla. I onsdags anlände svart/vit flugsnappare hit och det passar ju färgmässigt väldigt bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar