fredag 30 juni 2017

julgransmatta eller bordstablett? Blommigt 70-tal från Södahl Design


Grönt är så in i bomben skönt! Midsommar är passé och barfota-tiden fortsätter med välbehövlig ledighet för många. I morgon går vi in i högsommarmånaden juli. Kan någon stoppa tiden? Jag hinner inte med! Man skulle nästan kunna tro, inte minst av vädermässiga skäl, att det här är en julgransmatta i juteväv, men se, det är det inte! Förmodligen en bordstablett som jag önskar jag hade fler av. Älskar, älskar, älskar mönstret! Tallriksunderlägget är från Södahl Design, ett företag hemmahörande i Danmark som grundades 1963 av designern och konstnären Hans Jürgen Schöbel. Det här är verkligen en lyckad livsstilsprodukt, tycker jag! Troligtvis från 70-talet av mönstret och materialet att döma. Från tyg till riktig vara - för utomhus blommar det som aldrig förr. Jag påtar med det lilla som rådjuren lämnar kvar och är definitivt inte föremål för "The Yellow Book"! Mot de vackra hjortdjuren har jag inte en chans. Trädgård ska vara roligt, och lite vildvuxet här och där är bara snyggt! Ut och njut med gräs mellan tårna! Min gräsmatta är nästan obefintlig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar