måndag 11 september 2017

geometriska höstkulörer & vatten i fel omlopp



Måndag och en ny septembervecka. Regnigt, förkyld sedan några dagar tillbaka, ett värmesystem som ligger nere, vattenläckage ... då gör geometriska höstkulörer mig glad! I synnerhet om det är ett textiltryck på tyg. Jojo, en olycka kommer sällan ensam. Murphys lag . . . ni vet. Jordaxeln lutar mer och mer och september snurrar vidare vare sig jag vill det eller inte. Egentligen var det väl september nästan hela sommaren, men jag vill gärna minnas den som varm och solig. Inte ett enda dopp i svenskt havsvatten men fästingbetten kan jag dessvärre räkna till fler. Vädret har varit så pass ruttet att balkonginredningen till slut hamnade permanent på vinden i väntan på nästa sommar. Moloket, nedslaget, lite trist och alldeles för tidigt, men vad göra? Nu tillbaka till tyget med geometriskt mönster . . . som jag dessvärre inte vet något alls om, förutom att det är spektakulört snyggt! Vad jag däremot vet är att jag med detsamma ska lägga mig i ryggläge, dra täcket ända upp till hakan och vänta på att bli kry! So long och ha en bra start på veckan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar