fredag 8 september 2017

ett fyrverkeri på textilhimlen - "Fiore" design Karen Strandgaard - Åhlens

"Fiore" formgivet av Karen Strandgaard - Åhlens.

Ett fyrverkeri på textilhimlen! På vacker italienska betyder fiore blomma. Mycket riktigt passar det mig eftersom jag är tokgalen i blommiga textilmönster, gärna från 60-talet och framåt. Ett textiltryck på kraftig bomull formgivet av Karen Strandgaard för Åhlens. Minnet sviker när och hur jag lade vantarna på tygstycket, men jag är glad över att ha det i min skattkista. Kanske blir det ny klädsel till stolsitsar eller en omgång kuddar till balkongmöblerna nästa sommar. Ursnyggt oavsett vilket. Nästa vecka vankas det geometriskt 50-tal och May Bühler här på bloggen som ni textilbums inte vill missa. Är det dags att sätta på sig handskarna nu ... Ha det finemangis och passa på att njuta av hösten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar