måndag 9 oktober 2017

svartjobb på en måndag - svartstick på Wettex (wet textile)

Textiltryck med svartsticksmönster på wet textile.



"Vad ska Du göra ikväll, Karin? Brodera. Punkt slut. Okey, då ägnar jag mig också åt fria aktiviteter". Under silenzio. Så ser samvaron emellanåt ut i min äktenskapsrelation! Byt ut mindfulness-kursen mot ett handbroderi! Ett hett tips för att gå ner i varv, finna ro och fokus och tillfredsställelsen att se ett egenhändigt broderi växa fram ur händerna. DET är livskvalité det! +++ är givetvis också om det implementeras på bruksting. Svartstick är en klar favorit som jag gärna ägnar mig åt! Inte tu tal om den saken. Ett bundet broderi med återkommande mönsterrapporter, härliga kontraster, ja, ordning och reda, pengar på freda´! Här visar jag mitt nålbrev och en tygkasse där funktion, utsmyckning och hantverkstradition gått hand i hand. Du kan läsa tankarna kring, se arbetsprocessen mot färdigt nålbrev och läsa mer om svartstick som är en av våra landskapssömmar här. Det är kul att broderikonsten fått en renässans och att var-dags-ting som en "wet textile" (Wettex) utsmyckas med ett svartsticksmönster . . . det är verkligen ett statement! Mer broderi åt folket!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar