tisdag 19 juni 2018

Norrbotten, here I come! - vintageduk, Märta-Lena Bjerhagen


Norrbotten, here I come! Med hjortron på fickan! Om så väl vore, men nääeee. Men önska kan jag ju! Här en fin vintageduk i bomull med guldtryck som genast får mina tankar att vandra till de nordligaste delarna i vårt avlånga land. Det fantastiska ljuset när gränserna mellan dag och natt upphör gör mig alldeles prillig och upprymd. Att vandra över tallhedarna, sjöarna, fisket och värmen i vedbastun . . . Tyvärr har vi ju dåååå också de där blodsugande små krypen som kan göra vem som helst galen. De avskräcker från besök sommartid, och jag vänjer mig aldrig. Herregud, jag har gått omkring med riktiga tjottablängare och folk har försynt nästan undrat om jag åkt på stryk. En boxningsmatch med en liten, liten osynlig motståndare där jag varit helt chanslös. Hela jag måste vara en gigantisk gourmérätt, ett smörgåsbord av läckerheter! Åker jag, så åker jag snarare med antihistaminer på fickan och intar högsta beredskap! Heltäckande kläder, mygghatt och myggmedel, och hur kul är det i sommarvärmen . . . Sorry Norrbotten, jag blir hemma bland betongen!

Formgivare till det fina textiltrycket är Märta-Lena Bjerhagen, Almedahls.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar