tisdag 14 augusti 2018

frodigt grönt handtryck av Brit Bredström - Gamlestadens of Sweden




Alright, är alla vid liv och back in town efter en stekhet sommar? Naturen är inte fullt så ok, frodig och grön som på Brit Bredströms handtryckta duk, 85*85, från Gamlestadens of Sweden. En bomullsduk med ett somrigt fint mönster i samstämda färger, tycker jag. Eller vad säger ni? I skärgårdens karga natur är björkarna sedan länge i långt gånget höstläge och jag undrar om de mäktar med att repa sig till nästa år. Ekarna kämpar på, men är angripna av ohyra i år och därför inte sådär sprudlande de heller. Hela bärsäsongen har fryst inne. Rabatterna är utbrända och utan en gnutta liv, nästan som om en skogsbrand dragit fram. Men som alla vet  ...  så är solen den stora boven. Nog för att jag gillar sol, värme och bad men när det är plågsamt hett i tre månader på raken ... ja, då är olidligt knappt ett ord som räcker. Min kropp och båda hjärnhalvorna gick i strejk och humöret likaså. Tyvärr. När också sömnbristen nådde sin toppnotering blev jag totalt lamslagen och ur funktion. Det rådde error lite varstans, för affärernas hyllor gapade tomma rätt ofta och hela Sverige gick på halv-volley. Det sitter långt inne att säga det; men jag längtar till höstens svala, klara luft och faktiskt lite bitande kyla. Tänk att få frysa lite! Det vore toppen! I ett normaltempererat Sverige kan jag äntligen njuta av Brits fina duk och få saker och ting gjorda! Summa summarum: Lagom ÄR bäst! I det här sammanhanget ett rätt bra svenskt uttryck!

Mer om och av Brit Bredström finns i högermarginalen! Just a click away!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar