tisdag 4 september 2018

svamptider med Anita Ericsson & "Kalle Kantarell"



Hej September! Och hej på Er alla! Nu är hösten här med långa, långa promenader i skog och mark. En årstid som jag är väldigt förtjust i. Det är lätt att andas! Efter sommarens fantastiskt fina väder och värme kan det vara skönt med en gnutta lägre temperatur och hög klar luft. Det blir liksom lite mer gjort då! Sommarmånaderna blev ju som sagt lite upp och ner för min del, ett ----- i räkningen, och jag är attans glad över att kunna se tillbaka på eländet som en nedrig historia. Där sätter jag punkt. Svamptider är på agendan och då passar inget bättre än textiltrycket "Kalle Kantarell" formgivet av Anita Ericsson för Almedahls. En gångehandduk, här sydd som paradhandduk. Vem Anita Ericsson är vete sjutton. Jag hittar just ingenting om henne, dock finns hon i designarkivets databas, om det nu är rätt Anita vill säga för stavningen av efternamnet är inte densamma. Upplys mig gärna, den som vet bättre! Nu gummistövlar på och ut och trampa härlig mjuk mossa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar