torsdag 6 september 2018

blå krukor, elefantöron och en stadsbondes analys!



Fågel, fisk eller mittemellan? Lite av varje faktiskt! Ni som följer mig på bloggen vet att jag inte är någon lover av blått, men på sistone har det blivit rätt mycket av den varan både här och på @textilkraft. Kanske beror det på sommarens värme med svalkande blå nyanser som motvikt. Det hänger på dagsformen om jag säger si som så! Bomullstyget med krukväxter som har klara influenser från IKEA kunde jag inte motstå att sammanföra med övriga mönsterkompisar i textilsamlingen. Det var love, love med en gång! Växtspiraler av allehanda slag verkade poppis! Några "gröna fingrar" har jag dessvärre inte. Ett par tre 🐘🐘🐘-öron har jag stående på strategiskt utvalda platser i bostaden - de vattnas 1 ggr/vecka och trivs att stå relativt mörkt, dvs en bit in i rummet - och den kombon passar mig som stadsbonde alldeles ypperligt. De tål att "glömmas" bort lite grann. Dessutom har jag i ett tidigt skede valt bort ljus-slukare. Med det sagt; gardiner och krukväxter i fönster. Fri sikt och massor med livgivande ljus prioriterar jag högt. På tal om högt så skådade mitt öga en havsörn alldeles nyligen här i AIK-land. Undrade först vad det var för oväsen och tittade upp ... en havsörn med sin karaktäristiska vita stjärt med ett hov av silltrutar i följe mot en klarblå himmel. Första gången jag ser "kungen" av fåglar i storstadsmiljö, i skärgården ser jag dem nästan dagligen. Verkligen upplyftande! Sån´t blir jag så in i norden glad över. Ja, det var torsdagens blåa boost och nu, nu kanske jag ska se om krukväxterna lite. De arma stackarna ... som har mig till mamma där omvårdnad inte står främst på agendan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar