tisdag 18 september 2018

"Rosenbård" från Jobs Handtryck, Arthur Percy & lite kvarglömd sommar


Kvarglömd sommar och lövfat i glas av Arthur Percy.

Sommaren är slut, men jag vill ändå hänga kvar där en stund till. Inte släppa taget riktigt än. Idag blir det gult för hela slanten med "Rosenbård" från Jobs Handtryck. En kopia från block, Nordiska Museét från tidigt 1800-tal, de´ ni! Längs med stadkanten löper bården av gula rosor på båda sidorna. Vackert och somrigt. Det gyllene tygstycket är här sytt som en duk i glänsande linnetyg. Jag lade vantarna på loppisfyndet sent på säsongen då fikastunderna utomhus blev allt glesare och glesare, och ser fram emot att få ta "finkläderna" på trädgårdsbordet nästa sommar istället. Kan knappt tyg-la mig som ni kanske förstår. Nu börjar naturen skifta färgskala så smått och jag får nöja mig med alla vackra gul-orange-röda nyanser och ett par slippers med rosor på fötterna så länge! Från Jobs såklart! Enligt utsago gör visst sommaren 😎😎😎 comeback lite senare i veckan och då gäller det att passa på! Utöver Jobs linneduk har inget gult guld påträffats i mina marker och jag kan nog heller inte räkna med några glimmande klimpar av den kalibern i år .... men lite sommar dröjde kvar i trädgården i alla fall ... Må väl och njut för fulla muggar!


Den som är nyfiken på anrika Jobs Handtryck kan ta en titt på hemsidan och se alla fina produkter de tillverkar här!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar