torsdag 20 september 2018

såld på tygmönster & purple rain på strykbrädan!


Purple rain, purple rain. Ett troligt scenario som ligger framför oss de närmaste månaderna innan snön faller. Idag är inget undantag, men jag myser inomhus i stugvärmen. Jag är ett stort fan av hösten, ja, samtliga årstider som ni vet. Växlingarna tillför mycket och inspirationen är det ingen hejd på. Idéerna tryter då rakt inte, om jag säger så som så. De har legat på lut och ackumulerats under sommaren. Det är stängningsdags och nyöppning i samma veva och det känns härligt. Som exempel kan jag nämna att när kvällsmörkret faller och stillheten infinner sig då vill jag gärna plocka fram ett broderi, eller en stickning. Egentligen rätt korkat då aktiviteten är ljuskrävande och helst bör ske i dagsljus. Men det är under höstkvällarna jag får en oemotståndlig lust att umgås med Aida, nål och moulinegarn! Så kan det vá! Inte helt logiskt alltså! Och nu till det fina mönstret - ett överdrag till strykbrädan. Passar höstaktiviteterna finemangis! Jag byter överdrag lika ofta som andra byter strumpor! Men kanske inte så konstigt eftersom jag umgås med tyger, färg och mönster 24seven. Se dé är mitt liv dé! Att jag är helt sååååld på mjuka material är ingen överdrift!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar