torsdag 11 oktober 2018

retromönster med växtkraft & grön mexikan på fönsterbrädan



Det är allt lite Stig-Lindberg-Berså-feeling i bården på den lilla duken med textiltryck! Men bersån lär tyvärr vänta på sig några månader. Jag kunde som vanligt inte tygla mig och motstå trycket! Tyghögarna växer oroväckande här hemmavid, men jag föll pladask för det naivistiska mönstret, även om både tryck och färger är tvättpåverkade. En grön mexikan huserar sedan en tid tillbaka min fönsterbräda - en kraftig och flerårig basilikasort som jag nyss beskurit för att förhoppningsvis få ett buskigt fint växtsätt, om den nu överlever det nordiska mörkret vill säga. Bladformen påminner om de på duken. Intresset för inomhusgrönska har växt lite med åren och är det dessutom ätbart - desto bättre! Snygg pappersmugg hade syrran planterat den i också! Blommig såklart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar