torsdag 8 november 2018

mönster-boost, angenäm textil kraft-vecka & reflex-a mera


Minns ni det här? Idag känns den rätt avlägsen. Sommaren. Prästkragen är en riktig sommar-ambassadör, tycker jag. En favorit i vilda växtvärlden. Den står ståtligt kvar i kaxiga grupperingar även om rådjuren härjat runt och i princip länsat allt som ätas kan. Även torka och värme genomlider de med bravur. En tröst i mörkret, fukten och den råkalla kylan är att sommaren kommer åter! Snart. Jo, och det fina textiltrycket som rör upp så angenäma känslor hos mig härrör från ett påslakan av okänd härkomst. Troligtvis från 70-talet. I tisdags var jag på en inspirationskväll med föreläsning av Pia Sundhage och det fick mitt må-bra-index att höjas något snäpp. Vilken tjej! Positiva tankar och en mönster-boost sätter punkt för den här textila kraft-veckan! Ta hand om er och reflex-a mera, gott folk!

Höstens gråmulna väder bjuder också på små, fina överraskningar ... tofsmes (fågelvärldens punkrockare) och gärdsmyg i sikte! Och nu smyger jag vidare ... in i novembermörkret!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar