torsdag 24 oktober 2019

spårfel, driftstörningar och ein übermensch


Spårfel och driftstörningar. Gå som på räls, jooo mors. Senaste månaden har varit krokig och spretig, ja, allt annat än spikrak. Tillvaron fick sig en knäck, kantad av flertalet ååååh neeeej. Det körde faktiskt ihop sig riktigt ordentligt, och i vissa avseenden var det helt kört. En serie svårbemästrade, oåterkalleliga och okontrollerbara händelser avlöste varandra som ett pärlband. Och som grädde på moset föll min laptop bokstavligen itu, suck, garantitiden passé, suck, reklamationsärende, suck, reparationstiden alltför lång i vårt digitaliserade samhälle, suck, inköp av ny dator och slutligen problematisk uppstart. Men hallå, jag är konsthantverkare, inte datatekniker eller expert på mjukvara, ville jag skrika. Ja, ni vet nog alltför väl skulle jag tro. Som att reda upp ett trassligt mega-garnnystan med skakiga händer iförd ögonbindel. Nästan en övermänsklig uppgift och farligt nära en härdsmälta. Det blir inte ett dugg enklare utan mer och mer komplicerat för varje haveri. Vad jag behöver just nu är en vikskärm som kan mildra effekterna av traumat och skydda mot livet. På tisdag är det förhoppningsvis raka rör som gäller och min älskade vardag kan ta vid igen ... fullt ös, otvunget och med perspektiv av ett helt annat slag! Tack och hej hälsar ein übermensch från en plats som närmast kan liknas vid en webbhall! Jag hade hellre varit i min egen verkstad ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar