onsdag 3 mars 2021

la bella DONNA - vintagemönster 70-tal


Jag älskar det här vintage mönstret och de intensiva färgerna. I normala fall. Idag ser jag en statistikkurva. Platå, nedgång, skyhög uppgång, och sorgligt nog en tredje våg. Trots att det är sportlov, fint väder, vårlikt i luften och allt. En sorgens dag. Som många, många andra. Och för alla. Bäddtextilen - la bella "DONNA" är från IKEA 1975, och fanns även i en grön färgställning. Det glada 70-talet, ni vet! I min värld var verkligen 70-talet det festliga, naiva mönstrens och färgernas decennium! Mitt IKEA-tonårsrum gick redan då i orange och rött och det har "färgat" mig sedan dess. Det var då jag gav mig iväg för att utforska världen och mig själv. En tillvaro här och nu, fylld av äventyr, kärlek, det goda, livfulla och glada i livet. Järnridå, HIV och bankkrasch gjorde tyvärr inte något större avtryck, jo, ibland stod något på löpet när jag svischade förbi. Det är svårt att be någon att sluta vara människa, brukar jag försöka tänka när någon kliver in i min osynliga sfär eller negligerar inskränkande regler. Irriterande ja, och mänskligt ja. Ungdomens livshunger vill jag alltid bära med mig och önskar jag snart får göra vågen! Älskar´t!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar