onsdag 15 januari 2020

textil gör underverk - blommigt 60-70-tal



Släpp känslorne loss det är vår! Det har jag gjort, jag kunde inte hejda mig längre! Efter julmånadens blå och röda motiv med luvor och tända ljus fick min inre känsla fritt spelrum och jag lät önskedrömmen bli realitet! Åtminstone i luften jag andas och i mitt lilla kök! En flock livliga och färggranna grönsiskor stod förmodligen för inspirationen och våren blev ett faktum. En perfekt färg-match! Att intensivt möta vintern med värme ett sätt som livar upp. Halvlek in i januari är det fortfarande barmark, gråmulet och ljumma vindar söderifrån. Glädjande nog lite längre dagar och en och annan solglimt! Det bådar gott ... Gardinkappan fick jag som en skänk från ovan och efter lite sömnadsarbete fick den sin givna plats. Textil gör underverk! Och stora sådana! Jag fortsätter botanisera i textiliernas värld och som ni säkert har märkt har mina inlägg kokats ner till ett stående inlägg per vecka, närmare bestämt onsdagar. Vid speciella tillfällen blir det givetvis fler och såklart också när andan faller på! Med samma iver och oförminskad styrka mot nya intryck, avtryck, uttryck och textiltryck redan nästa vecka alltså! Vi ses då!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar