onsdag 1 april 2020

en hoppingivande solgul MÖNSTER-rapport som gör underverk!


Här kommer en hoppingivande solgul mönster-rapport! Ett energiknippe till alla och envar som vill ge allt eländes elände en kick i sidled! Textiltrycket finns återgivet på en bordslöpare i bomull som åtminstone får mina tankar att  trotsigt skena iväg mot sköna gröna tider i några minuter. Mönstret avger just den energi som jag så väl behöver och vill ha. Jag försöker distansera mig lite från livets mörka färgskala och svarta prognoser och boostar mig med textilmönster i gula och gröna nyanser för att helt enkelt tya tiden framöver. Liksom många andra är jag törstande efter svar och längtar efter vår, sommar, bad och skogsäventyr, ja självaste livet. En igenkännbar vardag står högst upp på önskelistan men månaderna framöver är ett oskrivet blad. Med hjälp av struktur och rutiner kämpar jag på i spårlöst land. En dag i taget med sunt förnuft är ledorden. Jag hoppas att jag snart, snart kan slå upp dörren till ett nytt liv i skärgården och äntligen får återse både djur och storslagen natur. I AIK-landets buskar och snår har fåglarna en kärleksfull tête-à-tête och rådjuren strosar omkring som om ingenting hänt. Bordslöparen är klart tvättpåverkad och inte undra på, men trots det lade jag vantarna på den! Jag smälte liksom ... Textilmönster gör underverk ... och jag, jag önskar jag vore en ekorre!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar