måndag 29 november 2021

God Jul önskar designbyBrismo!

 

Man tager vad man haver ... sa Cajsa Warg och exakt så gjorde jag! En mobil/vägg/dörrdekoration (ca 1 m eller valfri längd) till julen av återbrukat julpynt och lite annat material uppträdda på ett jutesnöre. Jag har inte direkt ägnat mig åt dumpster diving utan på ett något mer sofistikerat sätt utforskat soprum, vårat cirkulära prylrum, loppisar, ja, lite här och där faktiskt. Jag saknade kanelstänger hemmavid och då fick fina pinnar ersätta. Trasiga, anskrämligt fula juldekorationer finns det alltför gott om men i ett nytt sammanhang blir de väldigt fina tillsammans. Inspiration, fantasi, lite fingerfärdighet och någorlunda starka nypor är allt som behövs. En tång, håltång, borr och en grov nål med stort öga är också bra att ha tillhands för håltagning beroende på material. Det är maniskt kul och jag kan knappt sluta! Vad som är ännu bättre är att små medborgare också kan medverka i det cirkulära julpysslet. Gammalt blir nytt och en bra gå-bort-present till julens alla bjudningar. Med varmt hjärta tackar jag alla som läser min blogg och följer mig på Instagram och önskar en riktigt god decembermånad! Och den här är till dig, Ingrid!

💗💗💗💗💗💗💗💗💗

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar