onsdag 1 juli 2020

bzzzzzz - sommarsurr på kökshandduk från förr


Bzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz! Hej, hej härliga juli och såklart alla ni läsare av bloggen! Idag bjuder jag på surr från förr! Ett textiltryck, "Queen bee", på linnehandduk från irländska Ulster! Rackarns söt, tycker jag! Sommaren pågår för fullt och det är härligt med gräs mellan tårna, svalkande plurr från brygga, en avspänd och lugn tillvaro där saker och ting fåååår ta tid! Jag är mer utomhus än inomhus och har haft lyckan att se både havsörn, rådjurskid och hjälpa en vinglig svartvit flugsnappar-unge att komma på rätt kurs. Må väl och på återseende nästa vecka! Kökskonsten är i sitt esse!!!!!

Mitt hotell går för högvarv, beläggningen är hög och jag stormtrivs som hotellägare! Den som vill göra mig sällskap i den småskaliga hotellnäringen kan få en bra beskrivning av hur man startar ett bi-hotell här! Sätt upp hotellet i skydd för regn och rusk, ex under ett takutsprång. Blöta är det värsta de livgivande varelserna vet! Lycka till!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar